مقتل

مقتل نفثه المصدور فیما یتجدد به حزن یوم العاشور – تفسیر به رای

الحاد یعشر: ان لا یفسر آیات القرآن برایه فقد صح عن النبی (ص) و عن الائمه القائمین علیهم السلام ان تفسیر القرآن لا یجوز الا بالاثر الصحیح و النص الصریح و روی ابنعباس عن النبی صلی الله علیه و آله. قال: من قال فی القرآن بغیر علم فلیتبوء مقعده من النار و روی العامه عن النبی (ص) قال: من فسر القرآن برایه فاصاب الحق فقد اخطا.تفسیر به رایمبادا آیات الاهی را با رای و نظر خویش تفسیر نماید چون به صورت روایت صحیحه از پیامبر خدا (ص) و از پیشوایان قائم مقام او درود خداوند به همهی آنان باد! وارد شده است که تفسیر قرآن مجید جر با اثر صحیح و نص صریح نمیتوان تفسیر نمود ابنعباس روایت نموده است «هر آن کس که در مورد قرآن بدون علم و دانش لازم، سخن بگوید پس جایگاه او از آتش پر خواهد شد» و عامه از رسول خدا (ص) روایت نمودهاند: «هر کس که. قرآن را با رای خود تفسیر نماید اگر به حقیقت هم رسیده باشد، باز خطا نموده است».
برگرفته از کتاب ۳ مقتل گویا در حماسه عاشورا نوشته: عبدالرحیم عقیقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *